16 Julai 2009

Road To Harry Porter and the Half Blood Prince...

semlm(15 julai 2009, lepas tilawah dan femly day) zaki dan rakan2 merancang utk menonton movie harry porter and the half blood prince. aku yang amat suka skali utk berjalan2 pon menyahut seruan zaki itu. so ktorg (aku,zaki,azwan,domen dan farid) bergerak dgn keta sewa ke ipoh(Jaya Jusco to be exact) pada pukul 11pg waktu tronoh.


roundabout UTP......


pondok jaga UTP yang cantik...ada aircond lg....UTP kan panas....

kuar2 je UTP...ada roadblock lak...kena tahan lak tuh....maybe dia x yakin dgn had umur zaki kot...x pon tgk muka ktorg yg penuh excited nk g tgk muvie....aku duk blkg kali ni, x jd co-driver dh...domen amek alih....

dlm perjalanan....nmpk pakcik yg cool je bwk rumput kot...rilek je....lebar dh mcm keta dh...

still dlm perjalanan......zaki mengamalkan pegangan stereng yg btol iaitu pukul 10 dan 2 ..... bagus2....mungkin dh kena sound ngan polis td...huhu...

still on da way......hmm....bila nk smpai ni zaki oi....


kilang kicap yg menjadi mercu tanda ke ipoh( selain dumbell yg beso di seblah kiri jalan)....


hmmm....rumah yg pnah menjadi pusat tahanan perang sewaktu zaman pendudukan jepun dulu.....seyes aku xtao....

on da way....terperangkap di trafik light....

zaki sedang menumpukan perhatian 100%......fokus2....

bro seblah nih tgh bwk burung belaannye( x sure burung ape) maybe ke klinik haiwan....selesema burung? x kot... skrg trend selsema babi.....

Hotel Heritage.....

Keta Toyota Corolla KE-20 kot... sbb kat umah aku ada KE-30...nmpk cm lagi smart dr keta nih...huhu...

yeay.... jusco is in sight...cmon2....


sejak dua menjak ni, tetiba lak Jusco suh bayar parking...b4 ni free je... economic recession? huhu....ntahla....tp jusco bukit tinggi,Klang mmg dr awal dh kena bayar...


hoho....smpai x tu?


parking2 je...terus rush g TGV kat jusco nih. takut tiket habih lak...

nasib bek dpt tiket. x ramai sgt pon....cume tiket kul 8pm je yg dh habih..... ktorg amek tiket kul 210pm sbb domen nk makan dulu....bereh....


dan kerana kitorg dlm waktu 12-3pm, ktorg pon makan la mcvalue lunch... dan aku amek bigmac...lama x mkn bigmac...

domen dan azwan sedang menikmati hidangan masing2....zaki lak tgh bukak sos BBQ sbb dia beli nugget...nugget lak keras...aku gk kena habiskan....huhu....

lepas makan, g semayang pastu stret g tgk harry porter. tygn selama 2jam setengah. huhu...citer dia? bleh tahan la...sbb aku x folow muvie dia, so ada gk la pening2....tp menghiburkan dan aku enjoy menontonnye...tp ending dia cm x habis. huhu... muvie yg last (deathly hollows) akan dibuat 2 part. part 1 and 2. kuar dlm 2010-2011. hmm...

lepas tgk muvie...semayang asar jap kat surau JJ ( x lawa cm surau stesen petronas UTP,huhu..) pastu ktorg gerak g yik foong.

on da way.....


menggunakan khidmat GPS (credits to azwan's nokia 5800)....

siap ada suara, speed dan estimated time arrival....

membandingkan ketepatan GPS dan peta ipoh yg tetiba ada dlm keta sewa nih...huhu...

next stop, yik foong....

yik foong ni kira cm lowyat utk ipoh la...dan barang2 komputer dlm ni sume harge dia bleh tahan la ...cume x byk pilihan cm lowyat je...

lepas g lowyat, g ipoh parade lak...ni kat dlm parking ipoh parade...

ni lak bkan nye signboard markas pas ataupon kelab penyokong pas ek...ni charity box utk persatuan ape ntah...kaler cm same je....

menikmati dinner di marybrown.....aku makan meal yg paling murah yg aku nmpk...hoho....ok la...bak kata domen dan zaki, fries dia x masin dan nuget dia x keras mcm kat mcD. ..hoho....

last stop b4 utp, gerbang malam.... hoho...cm downtown KL la sket...

shopping2 sket, pastu terus gerak balik UTP sbb kena pulang keta dlm kul 1030mlm...


antara brg2 yg aku beli...plug(plug ek nama dia?), stiker utk moto aku, dan kayu ria a.k.a joystick...

perjalanan yg menarik dan 1st time kuar ipoh utk sem nih...haha...walaopun sem blom start lg.... isnin ni baru bukak sem...dan aku akan masuk 2nd year 2nd sem...dh tua dh aku nih rupenye...hoho...^^;

0 comments: