14 Julai 2009

Journey To The Center of Manjung...

selasa, 14 julai 2009. 11.30pg. aku, zaki dan azwan bergerak ke manjung utk mengambil moto zaki di rumah pakciknye.


berlepas...kat trafik light

nampak pakcik nih ngan keretanye yg comey, g motong rumput nih, nmpk mesin kat belakang tuh.

driver untuk perjalanan pergi pada hari itu, saudara zaki yusop. aku drive? hoho, x dapek la..cuak ar. keta sewa lak tuh, papehal jd susah lak. aku dh la x bese drive.

nmpk ada keta skyline tgh rush2. xtau ar nk g mana...mungkin pangkor kot..

perjalanan diteruskan lg, skyline tuh dh hilang mana ntah...mungkin dh smpai ke destinasi yg dituju...hmm...mungkin juga...

smpai di Giant(sbb doremon xnk dtg Msia, ntah pape ntah). do some shopping n makan2 here...

trolley giant yg dh karat2. nmpk supermarket ni cm baru bukak, tp trolley dh hancur dh...pelik2..

antara barang2 yg dibeli...

next stop, umah pakcik zaki.

perjalanan diteruskan lg, kelibat umah pakcik zaki masih belom kelihatan...terus mencari....

kamdar manjung, belok kanan utk ke rumah pakcik zaki ye....

melalui stesen bas dan teksi manjung....

tersangkut di kesesakan lalu-lintas, ada satu simpang xde traffic light, walhal majlis perbandaran seblah je...x prihatin btol majlis perbandaran nih.

depan ni keta honda, poyo2 je pasang emblem Acura tuh...

ni aku rase dewan ape ntah...cantek gk...jauh sket ada dewan yg x bape cun...maybe lama nye kot.

sampai di rumah pakcik zaki, yg belah kiri tuh. lepak lama gk la kat umah ni. dlm sejam. sambil2 tgk upik, abu dan laura. huhu...rase dulu aku tgk citer nih ada Irwansyah, tp skrg dh xde. x folow sgt citer nih..tgk2 cmtu je...

kelihatan zaki membawa moto Honda 100 nye. time nih, driver bertugas adalah Azwan. hoho..aku, cm bese ar, Co-driver tetap. huhu...^^;

di sepanjang perjalanan ke UTP, kelihatan la beberapa gerai menjual durian. hmm...cmbest lak kalo makan durian nih, so mencarik2 la ktorg gerai2 di tepi2 jalan.....

...jumpala ktorg ngan gerai nih. btol2 depan makan sultan perak ke-13. sape ye? hoho...tekan la kat gmbo nih, nmpk la nanti nama dia.

ktorg beli dlm 5 biji, rm20. bleh la...kelihatan pakcik durian membungkus hasil belian kami.

dan habisla hari selasa aku kat utp.
sabtu sampai UTP.
ahad habiskan anime K-ON.
isnin angkut barang2+kutip duit femly day+g salam.
selasa g manjung
rabu,khamis,jumaat? huhu...

p/s: durian yg dibeli hanyalah memuaskan, 2 biji yg aku kira sedap, 2 biji rase durian bese2 dan 1 biji mengkal( cm keras2 xleh makan)..
kalo nk beli durian yg best, bleh la ke batu gajah, tmpt ada canopy2. kat situ aku makan ngan femly aku, sedap dan berbaloi. 2 biji rm10. ok la. sedap pon sedap.

mlm ni plan nk g majlis tilawah Al-Quran peringkat KEBANGSAAN. diulangi KEBANGSAAN.
hoho..sape la yg dtg rasmikan agaknye ek?

0 comments: