21 Julai 2009

Problem di hujung minggu....

pada hujung yang lepas...pc aku buat hal lg....
haha...benda yg aku cuak2 tu last2 terjadi gk...
hardisk ku rosak satu(nasib bek ada satu lg)...
dan dvd drive aku pon rosak gk....hoho....



ni lah drive yg rosak...setelah berjasa selama 2 tahun.....

setelah dicabut.....

proses mencabut....

setelah dicabut-cabut....

lepas cabut2 ni...tau la sket2 cmne mekanisme drive nih berfungsi...huhu....

ni la antara parts2 dvd drive nih....ada sapa2 nk?


brand new dvd drive....juga antara yg termurah aku jumpa kat yik foong...hoho....

setelah dipasang...hmm....cun gk...works perfectly.....

hardisk yg buat hal tetiba(yg blah kanan)...skrg sedang menggunakan hdisk yg blah kiri.... nasib baik hdisk ni still under waranty....kepada sesapa nk beli hdisk tuh, jenama Seagate amat2lah tidak digalakkan...maybe pasni western digital, samsung atau Hitachi...bila nk start pc fair nih...?



EXTRA--->
dinner aku time kt ipoh aritu...haha.....


p/s: kelas dh start....subjek nk amek x kompem lg....hmm....pening2....nasib bek pc dh ok....


arrangement meja aku skrg.....laptop seblah tu buat poyo2 je...haha...x gune pon....

0 comments: