26 Julai 2009

Muvie NIte 1

sudah menjadi lumrah utk aku,roomateku dan schoolmateku utk menonton muvie di mlm minggu. dan kebanyakan seleksi muvie itu terdiri daripada muvie2 seram. dan untuk weekend lepas, 2 muvie telah ditonton.

muvie 1- the Descent



mengisahkan 5 org (atau lebih, aku x ingat dh) yang suke mengembara. setelah setahun x mengembara, diorg pon plan la nk mengembara ke satu gua. ketua diorg iaitu Juno, telah membawa member2 diorg ke dlm gua yg x penah diwartakan dalam peta negeri(kira org x pnah g la). dan dlm gua tu terdapat la makhluk2 yg ala2 gollum/smeagol yang memakan daging haiwan(tp prefer daging orang). so diorg pon fight2 untuk keluar dr gua tuh. ada la babak2 yg mencemaskan serta suspens2 gtu.. diselitkan dgn masalah kekeluargaan sket(sket je). bg mereka yang mengharapkan citer hantu yang bleh menakutkan anda di waktu malam, citer ni agak sedikit mengecewakan(sbb xde hantu pon, monster je)....

final verdict-**

muvie 2- The Haunting Of Connecticut



citer ni plak mengisahkan keluarga yang dihimpit masalah kewangan disebabkan seorg anaknye menghidap kanser. so diorg terpaksa la pindah, mencari rumah yg lebih murah. dpt la sebuah rumah yg murah di kawasan Connecticut. tp ada sebab kenapa rumah tu murah. lepas diorg duk rumah tu baru la diorg tau yg rumah tu berhantu. dulunye rumah tu dihuni oleh Prof. Aickman dan subordinate dia iaitu Jonah. Prof ni mendakwa dia bleh berhubung ngan org yg dh mati thru Jonah. sebuah citer yang penuh dengan unsur2 terkezut. dia claim yg muvie ni based on true stories, tp aku baca kat wiki(habit aku kalo ada muvie2 yg based on true stories, aku akan usha wiki lepas menonton) dan ramai claim yg citer ni byk tokok tambah compare ngan true stories. cmne pon, nice story utk hujung minggu...

final verdict-***

P/s: malam ahad tu tgk skali citer Gadoh. hoho...citer yang kontroversi smpai x kuar wayang... hmm...best gk citer tu...cm citer dgn tema satu msia lak, tp disampaikan dengan nada yg sedikit keras. ada gaduh2, carut2. muvie yg agak berfalsafah. ***

esok 1st time nk g kelas psychology.seronokah?

0 comments: