05 Julai 2009

Memory in Terengganu

Posting kali ni psl percutian+g kenduri kawen ke terengganu. memang lama dh aku x g tganu, rase last time dlm 2004-2005 cmtuh. dh dkat sebulan dh sbnonye trip nih...huhu...malas je nk upload...skrg baru terase rajin lak...so selamat menonton^^;


memulakan perjalanan.... kelihatan anak buah aku, sufiah...yg depan tu ayah dia merangkap abg aku.


melalui highway karak, ada lak lori terbalik..nasib bek x berapa jam...


nk masuk pahang dh, ada la pintu gerbang yang tersergam indah nih..x sure nama dia apa...


melalui jambatan selepas pintu gerbang td...cantik gk lampu dia, tp xleh lawan la lampu jalan kat putrajaya..huhu


smpai kat pekan ape ntah...ada lak bas nih, xde org lak kat dlm, ingat nk carik gk member aku syamim yg study kat UMP....

dh nk masuk area jalan pantai, menghala ke Kuala terengganu...gambo yg ada tarikh ni sume drpd henpon abg aku... gambo dr henpon aku rosak2 lak...petanda nk kena beli baru kot..huhu^^;


kat pekan ape ntah...hoho...tp ada lak sotong kat tepi jalan...rase ni jauh lg dr KT...


dh smpai kat chalet...ni pemandangan dr beranda chalet itu, dkat area batu Burok...


membeli Roti Paung yg sedap...beli lak time panas2, mmg sdp ar...harga Rm2.50 utk inti kaya dan kacang, roti paung mentega lak RM2.00...

Sufiah seronok bermandi-manda bersama ayahnye...esoknye dia demam...adoiyai...


melawat Kuala Terengganu atau lebih spesifik, ke pasar Payang. parking dulu seingat aku 60sen sejam. dulu la..time last aku dtg cni...

bangunan berhadapan dgn pasar payang. x sempat nk singgah. bawak bdak kecik ni payah sket...huhu..terpaksa la tgk dr jauh je...tp lawa la bangunan nih..




x sah la kalo ke pasar payang tanpa membeli cendol...walaupon harga dia dh naik jd RM1.20 (time aku dtg dulu RM1.00 je..) tp rase dia still sama...muahaha...nyum3...

p/s:ni gambo dr henpon aku..xtao apsal cacat lak...


on the way ke MEsra Mall. time aku dtg dulu xde lak mall nih...

di dalam mydin. rase ni mydin paling beso aku pnah g. (x nah g mydin USJ lg..) bese aku g mydin kajang je..huhu...kecik aje...

memilih kuih-muih di kedai kuih yg aku rase beso lg meriah. x inagt lak kat jalan ape, tp still area KT.


kelihatan mak aku memilih aneka juadah sambil membawa cucunye...dh macam kat bazar ramadhan lak...

kuih...(x ingat nama dia..rase cm nama pompuan sket)


aneka kuih-muih yg pastinye membuatkan sesape je terliur....hmm...

hmm.....(sambungan dr atas...hmm...)

makan dulu nasik dagang kat warung simpang tok ku...abg aku ckp popular, ni la first time aku dgr nama gerai nih..huhu...

aku memilih untuk makan nasi ngan ayam...walaupon nasi dia nmpk sket...tp kenyang gk la aku... makan bersama milo bing (milo ais)...

kelihatan taman tamadun islam. yg belah kiri tuh masjid kristal, belah kanan tuh tmpt konvensyen ape ntah....


masjid kristal....xde la beso mana pon...ada video yg menarik psl masjid nih...huhu

tarikan pelancong yg terbaru...kompleks sukan gong badak...siap ada org jual air lg kat tepi stadium nih...huhu...

mcm2 dh org ckp psl msia bila stadium ni runtuh... bangunan x siap lg runtuh(kes indon mati time construction sbb bgnn tu runtuh), bangunan nk diruntuhkan runtuh(kes pasaraya kat PJ), pastu bangunan dh siap runtuh (stadium ni la)....

kat seblah dia ada cm stadium tertutp...cantik gk...

on the way balik kl...ni kat kerteh rasenye...

pusat penapisan gas kot...ada kuar api2....ni je yg aku rase x berubah kat terengganu...huhu...masjid Rusila kat Marang pon dh besar dh....

Politeknik kat Dungun....

Sekolah Teknik kat Dungun......ni pon time aku g dulu pon sama gk rasenye.... still nmpk cm baru...


kat perhentian highway Pantai Timur...kawasan RnR dia x meriah, sunyi je...x mcm kat highway PLUS...kedai pon byk je yg x bukak lg....maybe 2-3 tahun kot baru meriah...


p/s: gambo psl kenduri kawen tuh xde lak aku amek...huhu...sori2... tp spesel nye kenduri tuh,
xde meja disediakan...so sume duk kat kerusi je...lepas makan, kena letak pinggan cawan
sume kat dlm besen( ye la...nk letak katne lg..) so simple je...x yah nk kemas2
meja....huhu~~

3 comments:

irsyad berkata...

lorhh...asal x bgtau ak ko ad dtg tganu...

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

huhu...
bkan ko obs ke time nih...
ngan sean skali kan?