21 Disember 2009

Jangan hempuk-hempuk lagi...

alhamdulillah...
setelah dekat seminggu berhempas-pulas, bersusah payah nk tgk tv...
akhirnye dpt gk remote kontrol astro...
yg ori punye...
pastikan ori, baru beli...huhu

pagi td, terpaksa bangun awal lg,
semata-mata nk dptkan remote nih...

mule2, usha dulu kat website astro,
dptkan tmpt mana nk dituju...
aku yg duk kat kajang nih,
tmpt paling dekat aku tgk kat cheras..
kuar umah dlm kul 9 pg, smpai dekat2 kul seploh(+jem ngan tol)


dh smpai kat kedai tuh,
wa...cantik gk kedai nih... siap ada lcd 4 bijik,
aku usha gambo dia x pecah2 lak...
aku tgk kalo org pkai tv lcd nih, bila cucuk kat astro, gambo jadi x se'clear' tv CRT.
mungkin kat kedai nih dh start gune astro HD kot. hoho...mungkin2...

lepas aku terpesona jap ngan tv tuh, no aku dipanggil. x ramai org pon.
pastu,dia tanye lak no akaun astro.
la...mana la nk ingat no. pjg2 tuh...
nasib bek bleh bg nama pemilik akaun, dan dia akan trace no akaun kat pc dia. kan senang tuh.

lepas setel isi borang sume, dia hulur remote yg baru...
camni la remote nye( tp aku nye kaler hitam, hitam itu menawan)
waranti 3 bulan, kalo jatuh xleh claim waranti, kata akak tuh.
huhu... petang td, sesampai je kat umah, dh jatuh 2 kali dh remote nih... cmno tuh?

then aku tanye ar, bleh ke gune kat dekoder saya? saya nye dekoder yg paling olskool skali.
dia ckp, sume dekoder bleh.
orites...
kalo dh cmtuh, balik la aku ke rumah.
x kena bayar ke?
rm30 utk remote nih di masukkan dlm bil astro utk bulan akan dtg.


sesampai je kat umah, terus g depan tv, on plug kat dinding, pastu tekan la butang power kat remote baru tuh.

...

aik?
apsal xde pape? tgk lampu kat remote nih nyale2.
mak aku dh suh call org astro tu balik dh.
adoi...
malas la plak...
try surf tenet jap.

terusha lak kat website astro tuh,
ouh... ada code rupenye...
so aku mcm teringat zaman dulu2 gune astro nih, kotak dia ada lambang philips.
so try la code 0 0 2 tuh.
try3x x bleh gk gune...
adeyh...
dh nk putus asa dh nih.

try la plak 0 0 3, kot2 website nih salah tulis ke...
tup2, terus bleh tekan dgn jayenye...
hoho...
nice...
rupenye dekoder aku tuh
model nokia rupenye... baru tau...

dan sekarang nih, tgh membiasakan diri ngan remote baru nih, nk tekan skrg pon kena tgk button. hoho... kalo dulu, pejam mata pon bleh gune...

"remote dalam kenangan"


p/s : v*sh* , agen lockerz asia tenggara dh dpt tekken 6 dr lockerz. saya bila lagi?

5 comments:

-J- berkata...

icad...
bln 1 n cmne??
bleh x ak trun kl..
huhu..
ak dah ajak wan..
dia nk ikut gak..

Unknown berkata...

ouh...
turun je la...
mcm aku ni datuk bandar kl lak..
hoho~~
nnti nk dtg roger ar.

MateKaji berkata...

bro, xmo angkat astro byond?
HD tv tu...

Unknown berkata...

haha...
tv aku CRT lg ar...
x kuar lak efek HD tu kang...
membazir je rm20 tuh..
ko nye astro dh HD ke bob?

Tanpa Nama berkata...

thank la..baru taw remote biru leh pakai untuk decoder lama punya..ada kod rupanya..