19 Disember 2009

Okuribito...

hmm... baru je lepas usha citer nih...
lepas tgk iklan dia berulang2 kali kat astro.
dgn title citer nih sbg " Best Foreign Language Film at the 2009 Oscars"
aku terasa musykil dan rase mcm nk tgk lak citer nih...

citer nih aku rase nice ar...
bleh bg 4suku bintang.
sbb apa?
sbb tema citer dia benda yg bkan benda yg biasa kita usha.
bese muvie nih citer cinte2, perang2, tembak2, katun2...
dan jalan citer nih tersusun rapi je...
dgn setiap watak yg kecik2 pon still ada cerita tersendiri...


dan tanpa ku sedari,
lepas donlod citer nih, usha2 sket,
ada actress jepon feveret aku, ryoko hirosue...
wa... bertambah minat aku nk tgk citer nih.
tgk dlm iklan kat astro xde lak watak pompuan dlm tuh,
nmpk ada mayat pompuan je...huhu~~

nk tgk citer nih?
tp malas nk bayar kat astro yg dh sedia mahal tuh?
try donlod file torrent nye di sini.



sebut psl astro,
skrg nih aku dh xde alat kawalan jauh astro.
rase kalo remote control cap ayam nye,
dh 3-4 kali bertukar ganti.
rosak je memanjang...
mungkin akibat dihempuk2 ngan anak buah+pakcik dia skali yg kadang kala tensen tekan2 remote x jd ape...

aku still ingat kalo remote yg ori tuh,
pkai dekat 3-4 tahun still maintain lg...
walaopon dh selotip2 still bleh gune...

usha2 kat website astro,kt mana bleh beli remote yg ori nih?
kat selangor ada 2 je, kt pj ngan shah alam...
mak aih, jauh tuh...
remote dh la mahal, jauh lg.. x berbaloi.


so skrg terpaksa bergantung kepada button kat dekoder yg sgt2 terhad(aku nye dekoder lama)
dan kena tgk tv dekat2(dekoder kat bawah tv dan aku jarang stay kat satu channel lama2)

p/s: rambutan kat kebun ayah aku dicurik mat bangla. nasib bek aku dh puas makan. huhu...^^;

p/s: tahniah kepada team bola malaysia, ramai la yg pkai jersi msia kat luar pasni.

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

confirm best ke cad cite2 tuh??

nak rambutan jugeeeeeeeeeeeeeeeee :))

Unknown berkata...

confirm...
haha...
bagi aku ar best...
try la tgk..

rambutan kena mintak kat mat bangla tuh...
kat aku dh xde...
huhu~~