09 Disember 2009

PerTapaan di Rumah 2

minggu lepas, kebanyakan masa aku habih menonton tv.
bgn tdo, belek pc kejap.
petang kul 5, duk ngadap channel 816.
channel ape tuh? channel astro supersport 2.
dr hari rabu smpai ahad.
menonton Super Series Masters Final.
amat2 best skali.


jarang dia tayang start dr match peringkat group.

so bila dh ada channel 816 nih, start dr day 1 smpai final dia tunjuk, memang terisi ar ptg aku. ape yg lebeyh best nye tgk kat ch816 nih drpd tgk kat tv1(final ada tayang kat rtm1), dia nye commentator yg agak best kalo nk dibandingkan ngan Hj Hasbullah Awang. Gillian Clarke merupakan bekas pemain badminton england, so dia agak mengerti ape yg dikomen. dan kita yg mendengar pon rase seronok dan teruja.

tp tgk kat dlm tv, dewan bandaraya johor bahru tu nmpk kosong je. time final pon x pnoh. orang jb memang x suke tgk badminton ke? ke sume suke tgk kat umah mcm aku nih? huhu...mungkin2...

dan di peringkat final, malaysia menyapu 3 gelaran drpd 5 yg dipertandingkan. nice~~

Lee Chong Wei seperti diramal, menang acara perseorangan lelaki (Lin Dan x men bleh ar menang)... malangnye, dia x dpt mewakili Malaysia di Sukan Sea Laos sebab kecedaraan lututnye... dan harapan kini kepada sapa? ya........Hafiz Hashim.


di hari sabtu bersamaan beberapa haribulan disember, aku dipaksa bgn pagi. setelah 2 minggu lebeyh bgn tghari, kalini, lepas subuh dh kena balik kg. adoii.... walaopon kg aku tu dekat je kat area banting tuh, tp bertolak seawal 630pg... huhu...

sebenarnye, kepulangan aku ke kg halaman adalah utk mengerjakan kebun ayah aku yg sebesar ratusan kangkangan kera nih...

dh ada rumput2 yg nmpak cantek dan bleh dibuat shooting utk klip video artis tempatan. tp kena potong gk...

yg belah kiri nih pakcik aku dh potong sket. di kebun nih gak ada 3 pokok rambutan... huhu... dan ia sedang berbuah dengan sederhana lebat...


setelah 4-5 jam memotong. akhirnye bersih la kebun ayah aku nih... banyak yg ayah aku ngan pakcik aku yg potong, aku tolong sket2 je...


mesin yg berjasa pada pagi yg hening itu. gamba tiba2 cacat, x tao apsal. mungkin tanda2 nk kena tukar henset nih....

bila pkai mesin potong rumput tuh(1st timer nih), balik umah je terus sengal2 satu badan... huhu... dh dekat sebulan lebeyh x beriadah nih, memang terkejut otot2 badan aku...huhu... nasib bek skrg dh ok... huhu... fit utk menempuh minggu2 yg mendatang....^^;

p/s: keciwa juventus kalah semlm, tp bayern main best, patut menang pon.

4 comments:

farid_izzat berkata...

pemalas.. potong rumput tuh, jangan x potong!!

Unknown berkata...

haha...
aku potong kot...
siap bleh guling2 dh kat kebun tuh..
rata je aku potong..
huhu~~

Tanpa Nama berkata...

wahh.. memang terisi betul masa cuti kau yer.. ahahha..

Unknown berkata...

haha...
terisi nye sket je...
x terisi lg byk...
huhu~~