01 Disember 2009

Intisari Rancangan Hujung Minggu...

memandangkan motivasi aku untuk bekerja dah merudum jatuh seperti saham2 di Dubai, aku pon mengabadikan diri di depan peti televisyen, dengan harapan dapat mengayakan aku dengan info2 serta hiburan2 yg sederhana serta cuba untuk membalas dendam kerana tidak dapat menonton tv(lebih tepat lg Astro) sepanjang satu sem menuntut di UTP, Tronoh.

so apa yg best di tv weekend aritu?


1. Apocalypse, the World War 2.


citer nih dh lama rase ada kat tv(ch 553). tp baru la skrg aku dpt tgk walaopon 1 episod je, tp rase cukup best. ngan video nye yg ada kaler ( bese kalo citer ww2 ni sume hitam puteh je) dan ada video2 dan gambo2 yg x 1st time dipertontonkan di khalayak ramai.



2. Somali Pirate Takedown. The Real Story.


citer nih(ch 551) psl kapal Maersk Alabama yg ditawan lanun somalia. dia citer dr awal kapal ni kena tawan, smpai la ada navy seal dr US dtg. cool gler. US sah2 ar nk tunjuk power dia. huhu... lepas tgk citer nih, tertanye2 lak aku. rase dulu kapal malaysia (MISC) penah gk kena tawan, Malaysia siap hantar KD Lekiu lg, patut buat la satu dokumentari gk psl lanun nih, bleh la bangga sket jd anak msia.



3. Riddles of The Dead

besenye aku x suke tgk citer nih (ch 553) sbb selalu tunjuk mumia2 yg sememangnye tidak menarik langsung. tp kali ni dia tunjuk pasal citer bosnia. yg mana UN buat satu team khas nk siasat psl kekejaman Serbia pada tahun 1996 membunuh ribuan umat islam kat srebrenica. so dia tunjuk la tempat2 berlakunye sume2 tuh. ni la 1st time aku tau psl massacre nih. seblom ni kalo tanye psl bosnia tau perang antara bosnian nga serb. rupenye lebih dr tuh...



4. Dirty Jobs with Mike Rowe.


kalo seblom ni (season 3) dirty jobs letak Peter Schmeichel, aku x bape suke sgt. 1st dia ckp aku x paham ngan dia x pandai sgt buat lawak mcm Mike Rowe nih. so season 4(ch 551) kali ni, memang best. eps lepas dia tunjuk psl kapal terbiar ngan recycle tilam. kalo kita beli tilam baru, berat dia lebih kurang 90lbs. tp lepas 10 tahun, berat dia jd 110lbs. sebab apa? haa.... sebab ada kulit mati kita berkumpul byk2 kat tilam tuh. tu la yg citer nih bgtau kat aku.



5. North Korea: A Day in Life


mengisahkan kehidupan seharian rakyat korea utara yg jarang didedahkan kepada org ramai. citer ni xde narrator pon. so rase cm agak sunyi dan slow je citer dia. kalo tgk kat life diorang nih, tiap masa akan ada propaganda mengagung2kan pemimpin diorang, Kim Jong Il. smpai ada citer kanak2 psl pemimpin diorang nih. yg peliknye, rakyat korea utara nih x pula memberotak. aku yg tgk citer tuh pon rase cm bosan nye life diorg nih. tp yg smart nye, lepas keje kat kilang, diorang keluar, pastu pasang radio kuat2, dan menari/bersenam. rase rosmah tuh dpt idea menari poco2 lepas melawat korea utara tuh. aku tgk sama je...

4 comments:

Abdul Hakim bin Alias berkata...

aha..
sama la kita..baru je tgk Apocalypse, the World War 2 tu.....tapi kalo nak tgk dokumentari ww2 yg ada warna,tgk world at war...agak bes juga..

documentari lain pun aku ada tgk..tapi sket2 je la...kena lawan ngan adik2 nak tgk cerita lain..haha

sargen berkata...

irshad, ko donload ke citer ni??
leh mntk die pnyer website??

farid_izzat berkata...

bajet dc leyh link kat rmh plak.. haha :P

Unknown berkata...

hakim: world at war? ko ada full series x? nanti next sem aku amek ek...

sargen: x ar. tgk kat astro. macam2 ada...huhu...

farid: haha... meh kita share gune gtalk... rase2 lepas... hehe...