01 Ogos 2009

PC Fair yg x best...



semlm, disebabkan krisis selsema babi yg meruncing di bumi tronoh, UTP pon diberi cuti selama 9 hari(kelas start 10 ogos). so ptg tu gerak la balik ke rumah dengan menumpang waktang dan ford ranger nye...sesampai je kat umah, on YM, aku ajak la ayed g pc fair.

pg td(sabtu,1 ogos, bulan kemerdekaan),

aku smpai klcc dlm kul 1130 cmtuh, kosong lg la klcc nih, tgk flow org ke pc fair pon suam2 je...
tunggu la ayed smpai, aku bajet dlm kul 12 la..
tp disebabkan ada rusuhan ISA kat KL(Rase area SOGO, usha berita td), byk jalan ditutup dan member aku nih smpai dlm kul 330ptg...hoho..

masuk PC fair dlm kul 4ptg cmtuh..

apa yg ada dlm tuh??
rase kebanyakan nye syarikat2 yg beso2 cm Intel,Hp,Acer dan mcm2 lg la..
dan yg paling obvious rasenye Kaspersky dan duta diorang, Jackie Chan. rase setiap exhibition hall ada booth Kaspersky.
pastu KLCC tuh pnoh sgt org, nk jalan2 pon langgar2 bahu.

kedai2 jual2 hardware yg pelbagai x byk sgt..
nk carik internal nye hdisk pon ada 2-3 booth je yg jual...

psl harga lak ada la certain barang yg sedikit murah dr lowyat.
mcm external hdisk 2.5" WesternD 320Gb rm219.
usha pricelist kat lowyat, rege dia dlm rm234.

tp kebanyakan kedai2 yg bukak kat Pc fair ni bkan ada cawangan kat lowyat,
ada yg kat subang la, Pj la..
kira kalo nk return brg utk warranty susah(bg aku la)

ape yg best
*freebies(aku dpt buku ngan pen)
*dpt usha Olympus Pen EP-1 yg baru(3ribu wo)
*byk amoi pkai kostum(dh mcm expo cosplay lak)

ape yg x best
*ramai gler org
*harga brg yg x bape nk murah
*byk promoter promote brg, bg flyers
*structure KLCC yg x best, kena jalan ramai2 antara hall
*H1N1

so aku rase next year nye PC fair aku dh malas nk g, nanti selang 2 tahun bru aku g lg..nk tgk ada improvement ke x..huhu...

4 comments:

irsyad berkata...

ramai gler babeng org..
patot ak tak jumpe ko...
aku g round2 camtu je

Unknown berkata...

hoho..
tu la psl...
dh mcm perhimpunan haram lak...
huhu...

irsyad berkata...

dh la ari 2 ad perhimpunan isa..
ko tak g tgk ke?

Unknown berkata...

x ar..
aku smpai klcc kul 1130pg..
lepak kat ctu smpai kul 6 lebeyh..
ko g tgk ktne?