06 Ogos 2009

a long journey, finally arrived...

anda masih ingat masalah kerosakan hard disk aku?

kebetulan lak sempena cuti H1N1 nih, berkesempatan la aku utk menghantar hdisk ku itu kembali ke Seagate yg berpeangkalan di Singapore.

after sales servis Seagate ni sebenarnye bagus gk, sebab kita just kena antar kat pejabat UPS kat Summit USJ, pastu yg lain dia akan uruskan.

1st step:
mula2, aku daftarkan aku nye hdisk kat website seagate, plus check dia nye validity of warranty, tgk2 aku nye warranty valid smpai 2013. pastu buat mcm return form yg kita nk antar balik hdisk nih, dan dia akan bg kita hdisk dgn kapasiti yg sama, dlm masa 5-7 hari.(btol ke x kena la tunggu)

2nd step:
lepas dh settle kat website dia, aku pon packing aku nye hdisk cantik2, siap buh anti static nye plastic(Seagate bg guideline cmne nk packing), pastu aku pon pos la ke alamat yg diberi dlm website tuh(Summit USJ). pos lak kena la pkai pos berdaftar so kita bleh track benda tu dh katne, dan disebabkan area umah aku ada pejabat pos mini, pkai poslaju la senang.

3rd step:
lepas dh pos, track lak kita nye parcel tuh, dh smpai ke blom kat USJ tuh. utk poslaju, bleh track kat website nih. bak kata pepatah poslaju, Dijamin Sampai Esok, parcel aku pon smpai keesokan harinye(Selasa).

4th step:
so skrg ni, tunggu lak bila yg pejabat kt USJ tu nk antar hdisk aku ke Singapore. selang 2 hari pastu, hdisk aku selamat tiba di Seagate nye HQ. cmne aku tao? hmm...Seagate akan bg email(kan dh daftar kat website dia) kat kita bila dia dpt hdisk tuh. kita jugak bleh cek kat website Seagate psl status pemulangan hdisk tuh.


so skrg nih, tunggu dan lihat bila la agaknye replacement hdisk tuh nk smpai kat umah aku,tulis situ in process...hmm....

saje je sbnarnye aku nk antar sendiri kat Seagate drpd nk pulang kat kedai, ada yg ckp kalo pulang kat kedai, lambat nk dpt balik, berbulan2. dh pnah kena dh time hantar wifi adapter aku kt PC Zone. smpai aku dh lupa yg aku antar utk warranty. huhu...^^;

0 comments: