04 Mac 2010

Another Two WEeks in Tronoh

disebabkan pelbagai masaelah yg melanda, dekat 2 minggu dh x update blog. so here comes the post. huhu~~


khamis yg berlalu-lalu, thanks to padil, dpt gk aku g majlis daerah batu gajah, utk beli borang mintak keje, bkan utk aku, tp utk sedara aku. disebabkan henset x berapa nk canggih, so terpaksa la amek gambo google maps, dan berbekalkan peta nih ngan bantuan penduduk tempatan, kami berdua berjaya gak sampai...


dan dlm minggu nih gk, dlm 3-4 kali gk aku g ipoh, 2-3 kali tuh utk ETP aku dan beberapa kali selepas tuh atas urusan berbeza2. alhamdulillah, projek ETPku still dlm construction and on track(mcm dlm weekly report).



gundam housemate aku(nama terpaksa dirahsiakan,ekeke), HG Unciorn. x sabo nk tunggu SD Unicorn aku yg still x smpai2 lg. mana nih toys kingdom?


hobi rumet aku, ipen bila dia bosan2. memecahkan ais yg memenuhi peti ais lama umah ktorg. anda mengalami masalah yg sama? hubungi beliau utk saiz peti ais dan rundingan harga.


another trip to ipoh. tapi kali ni singgah sebentar di pekan Pusing. membeli peralatan2 utk ETP. mostly benda yg lead engineer ktorg(Zul) mintak, sume ada. nicee~~


kucing v3 yg dilatih utk buat muka kesian, mintak makanan dr pelanggan kafe v3. ada seekor kucing lg comel dr nih, tp tu sombong sket ar, dia tau dia comel kot.


tgh malam nye tuh, disebabkan ayat2 pedas SV ckp ktorg xde pape progress, so ETP30 pon besusah-payah siapkan prototype LJ7. smpai hampir subuh baru dpt balik bilik. huhu...


ahad lepas, bdak2 PeJan g mandi aer terejung. lokasi, Hutan Lipur Ulu Licin. tempat memang terbaek. walaopun smpai2 ahad tghari, tgk keta sume penuh kiri kanan, tp port terbaek kat situ still kosong. dengan air terjun dan kawasan mandi yg luas, dalam x bape nk dalam, ngan xde batu nye, memang nice.


trip tersebut di jayakan lagi dengan bantuan 6 buah kereta yg berjaya konvoi bersama on the way ke Ulu Licin.


tp on the way balik, tidak la pule berjaya utk konvoi bersama. tu yg smpai sesat2 keta halim ngan amir. huhu... tp xpe, still berjaya smpai ke UTP.


minggu nih jugak, aku berjaya dapatkan album terbaru Mirwana. setelah menantikannye dari form 4 lg. review album ni akan dikuarkan pada post len, bagi byk sket post kat blog nih. huhu...


pada isnin lepas, forum antara agama (InFuD) telah diadakan di Chancellor Hall, UTP. aku ngan zaki yg rase xde pape nk buat mlm tuh, so g la CH nih, tgk2 penoh rupenye. huhu... tp menarik la benda nih. byk benda baru yg dpt dipelajari mlm tuh, walaopun aku dt lambat. huhu...


MG Sinanju arai. waktu post nih ditulis, gundam nih still under construction. tp melihatkan solid dan mantap nye gundam nih, membuatkan aku nak beli gundam MG lak pasni. tp slow2 la ek... haha...one step at a time. maybe pasni, aku nk beli NG dulu kot b4 beli MG. maybe...


minggu nih gk ada GPEW(Geoscience and PEtroleum Eng. Week). ada la beberapa booth yg dibuka di poket D. petang nye lak ada beberapa sukan dipertandingkan, antaranye ping-pong. di sebelah kiri, team ipen-ajack. walaopun ajack dh kuarkan sume power2+combo2 , tp terpaksa akur kepada kehebatan Birol Admiral dan IMS.


turut tidak melepaskan peluang utk lawan lecturer pada petang tuh, aku. haha... dh bertahun2 x men ping-pong. rase time aku cergas men ping-pong, time duk kat Kem PGA, men ngan azrul dan khairi.tu kira dekat2 6-7 tahun dulu. hoho... mungkin disebabkan itu juge, aku dan teammate, saudara Ali kot, tunduk kepada kehebatan jaguh China, dr Chow dan ace Turki, Birol Admiral.

ape yg paling menarik pasal GPEW nih, dia ada makan2 free. huhu... yg aku g nih, Luncheon bersama SapuraCrest. amir pon excited nk makan free. huhu...^^;


antara menu2 yg ada tghari itu, nasi minyak, ayam masak merah dan air sirap oren. bkan air jambu ye matyo...


sebab SapuraCrest sponsor, ada la dia bg talk psl company dia. x bape clear dan x bape best utk didengar. hoho...


so sume pon usha je lauk-pauk yg ada atas meja, menunggu nasi yang x kunjung tiba. "kita sebat ayam je ar" kate wahyu, melihatkan ayam masak merah yg agak kering nih.


akhirnye, setalah sejam lebeyh menanti, its makan time!


sementara menunggu SD Unicorn aku yg x tiba2 nih, aku terbeli Grandpa Gundam, RX-78-2 30th Anniversary Edition. selanjutnye akan dipost kemudian, huhu... x start lining lg pon. marker arai dh amek lak nk kaler Sinanju dia, so lambat lg la kot grandpa gundam aku nk kuar blog nih. huhu~~


rabu petang nye, team BlackHawx melawan Chancitto. amat menarik game dia. walaopun ketinggalan 0-2 time 1st half, tp still berjaya menang dengan 3-2.

team BlackHawx time half time. exclude anjang.


match habih dlm kul 7 lebeyh.


esok paginye(khamis), dlm kul 1030pg cmtuh, plan nk g mandi kolam (still x puas mandi kat aer terejung), tp malangnye, kolam sedang dibersihkan, dan dibuka semula kul 2. adeyh, ada kelas la plak. sepanjang duk kat utp nih, x pnah lg g mandi kolam nih. huhu... xpe2... esok masih ada.


malam khamis lak, ada GPEW closing ceremony+dinner tajaan Weatherford. walaopun ditaja, still kena bayar RM5. tp xpe. makanan dia best2 so berbaloi2 gk la. tgk muka domen ngan hacks, betapa hepi nye mereka berdua depan makanan yg lazat2 nih.


wakil Weatherford bg ucapan (atas pentas). dia nih bekas student utp gk, tp batch dulu2 ar.


antara makanan yg disediakan malam tuh. nasi minyak dia sedap, sayur dia sedap(bak kata zaki), ayam dia best, daging dia lembuuut aje, memang nice.


macam pnah tgk benda ni kat tenet. kat utp ada gk rupenye. huhu~~

p/s: populariti UTP meningkat lg. adeyh... ---->>[LINK]

4 comments:

Unknown berkata...

dinner terbaekk..hahaha..

Unknown berkata...

haha...
kalo free lagi terbaek...
huhu...

tp kalo dh menang hdisk,
memangla terbaek ek?
hoho~~

cikminn berkata...

LJ7 kite tu progress die on track eh? hehehe~

Unknown berkata...

haha...
bkan kat logbook tulis cmtu ke?
huhu~~