21 Mac 2010

Mirwana - Bumi Akhir Usia

setelah lebih kurang 4-5 tahun menantikannye, akhirnye terbit juga album baru mirwana. huhu... dari form 4 kot aku tunggu album baru dia. beli album mirwana yg 1st dulu (yg ada faizal tahir), dengar sume lagu dia non-stop, pusing2 smpai dh bleh hafal sume. haha...


album hikmah kembara. album 1st mirwana yg aku beli dulu. time tu beli kaset je ar. dh kaset player je ada kat umah. x sure katne kaset tu skrg. huhu... [kredit for pic]


album yg kedua nih, dikatakan sebagai limited edition, ape yg limited, ntah la... tp nice gk la packing dia. beli2 je, terus rip cd dia, save dlm pc aku... bkan piracy ye. pastikan ori, baru beli.


lagu2 yg terkandung dalam album nih. Tika Masanya aku pnah dgr kat hotfm kot, mirwana+hujan. lagu2 yg wajar didengar dan diberi perhatian dr album nih- andaiku pergi, jauh, fana pesona dan anugerah istimewa. sume lagu2 nih ada harmoni yg sedap.


sebab aku dh bayar mahal2 utk album nih, dia bg la booklet yg mengandungi lirik2 lagu album nih. penting ke? x kot. x baca pon. huhu~~


[harga pasaran : RM 29.90]


rase album nih memang best, se-best album hikmah kembara dulu. walaopun ada cubaan utk menampilkan muzik yg agak moden(macam lagu bumi akhir usia dan bukti cinta), minat aku still lagu2 yg berentak biasa, yg mengandungi harm0ni yg sedap didengar. papepon, cubaan yg baik utk mirwana.

kutipan bintang - bintang bintang bintang bintang bin


p/s: album John Mayer - Battle Studies pon best juge.

6 comments:

Amin Baek berkata...

best ke mirwana a?
aku just dengar 2 lagu dia je..hikmah kembara ngan aku tanpa cintamu tu..huhuh

share a dc shad..haha

Unknown berkata...

haha
xleh do.
piracy...

hehe...
try la dgr dulu.
nk amek ar kat bilik aku.
blok aku dh xde dc ar.
hub lari kot...

farid_izzat berkata...

sblm ak dgr ckit mirwana ak dgr nirvana kot.. haha

Unknown berkata...

haha...
dia saing2 je lagu dia...
kalo nk lg best,
bleh g nirvana kat kl tuh,
ada satu bangunan beso.
huhu~~

Aimi Zainudin berkata...

aish..bile blh dpt ni..
cari2 tak jumpe...fed up btull...

jelez sunnguh tgk cd ni..

hm....
adeeh..tak puas hatii...!!

tp kan bg pendapat sikit...
sikit jer...

mengenai selawat yg dah diarangekan balik gune rythmn 'we will rock u'...

sbb rse rock sgt pulak..
tp..semangat lah jugak bile dgr...

Unknown berkata...

huhu...
kalo susah sgt nk carik cd nih,
bleh je beli on9,
mcm kat inteammobile.com.

yg psl selawat tuh,
rase cmtuh gk..
rase pelik pon ada bila rentak dia jd cmtuh..
huhu~~