22 Februari 2010

Gundam saya lg power dr ipen nye. a.k.a Gunpla V2

plan nk post hujung minggu. tp ipen dh bubuh link aku kat post terbaru dia, so xnk la mengecewakan pengunjung2 yg tiba. huhu... kalo ada la...

so ntah ilham dtg dr mana ntah, tibe2 rase nk beli gundam. sebabkan dh hujung2 bulan nih, belanjawan pon ada defisit sume, so beli BB Gundam je. HG,MG atau PG , sume tuh kena la tunggu time aku intern/keje. haha...

so utk seorang newbie mcm aku, utk construct sebuah gundam level BB, yg diperlukan adalah pengetip kuku(penting nih), gunting dan pisau. dan tikar yg selesa sebab proses nih memakan masa yg amat lama(utk aku la), utk org2 pro, diorang buat sebelah tgn je kot.

tu aku. haha... sedang amat2 kyushuk membelek2 stiker. rase benda yg paling best bila beli gundam nih, time kita nk pasang2 tuh. rase best lak pasang2, pastu jd sumtin. rase puas. kalo x caye bleh try sendiri. huhu~~

ni kepala gundam aku. perasan x stiker kat atas tanduk tuh. senget sket. huhu... dh penat aku godek2, tp jd makin buruk lak. so biar je la...


sudut depan, tanpa senjata.


sudut tepi.


sudut belakang. tanpa kepak2.


dah siap!


aku nye gundam dpt stand skali. so bleh ar jd lebih tinggi dr gundam ipen. hoho...^o^


belakang dia lak ada kepak/wings. ada satu part tuh bleh cabut, then jd jet. huhu... tp aku malas nk kuarkan dr kotak die, so korang cube bayangkan je la ek.


dilengkapi dengan machine-gun 2 kuasa kude, 50 round seminit. cukup utk menembusi GN Armor ipen. haha...

to conclude,

model name: Force Impulse Gundam
Gundam Series: Gundam Seed Destiny(x tgk lg, so pasni kena tgk)
harga model: RM25.00
harga marker utk lining(x buat lg): RM12.00
kepuasan: priceless....^^;

p/s: arai, mana gundam anda? dgr citer bleh jd jet....huhu~~

9 comments:

Tanpa Nama berkata...

I LIKEE!~
icaddd... nakkkk!! hehehhee

syafiqnawi berkata...

haha..shad, nantikan perfect grade aku doh.. aku taruk kat blog nanti. wohoo!

kau pon minat ek gundam? haha

Unknown berkata...

mae: haha...g beli cepat mae...pastu post kat blog ko. seyes sonok.hoho~~

Unknown berkata...

nawi: pergh, perfect grade. x mampu seyh aku. harga dh dekat2 4 angka dh.
ni sume gara2 usha gundam 00 dulu. dh kasi racun sama aku. huhu..^^;

syafiqnawi berkata...

haha..itulah tapi harga perfect grade ikut aussie dollar masih 3 angka. hohoho.. konfem aku amik masa setahun nak pasang PG nanti.. haha

Unknown berkata...

hoho...
xpe2...
bleh ar ko post progress ko kt blog..
dan aku akan usha senantiasa ar cmtuh...
huhu...
ko beli PG model ape ek?
dgr citer PG 00 raiser siap ada lampu ngan motor..

Meister berkata...

Beli Destiny Gundam atau Strike Freedom Gundam. Gerenti puas hati!

Unknown berkata...

wa...
tu yg akan dtg ar.
amek MG nye.

plan nk beli HG Grandpa Gundam...
huhu~~

ipien berkata...

bak dtg la lg power dr ak nye. ak nye leh trans arm kot. hehe.