11 Mac 2010

Hi Grandpa!

Selamat bercuti kepada semua sahabat2 utp yg baru start cuti harini dan semalam.
hari ni aku kepenatan sket, sbb baru balik dr hantar ram aku yg tiba2 rosak. cmne bleh rosak? itu yg kita x tahu tuh.

tp td sempat juge jalan2 pusing lowyat+sg.wang+times square, dan terjumpa la kedai Daiso Japan kat sg. wang. hoho... rase cm berada di jepon kejap. kejaaaap je... huhu~~
dan aku pusing2 satu plaza tuh jugak, mencari kedai gundam. haha... rambang mata gk la lagi2 kat times square. nasib bek duit dh sket, kalo x dh angkut 2-3 dh td.

dan ni lak, gundam yg dh lama aku perap kat dlm bilik, blom dipertontonkan kat org ramai lg. huhu...

juga dikenali sebagai grandpa gundam.sbb dia hero 1st dlm gundam series. ipen kemain benci lg gundam nih, bajet OO dia lawa sgt ar. haha...


kotak dia yg x bape nk tebal kalo dibandingkan ngan 1/100 Avalanche Exia yg hampir mencecah 4 inci.


antara parts2 yg perlu dipotong dan di'assemble'.


dlm plastik kuning tuh ada rantai. cool... tp still xde decal lg... haha... saya nk pasang decal. tolong belikan saya satu decal utk saya pasang.


buku yg disertakan skali dlm kotak tersebut. disebabkan model nih kuar sempena 30th Gundam Anniversary, so ada la booklet yg spesel sket( yg kecik itu, kiri).


1979-2009.


macam bese, alat2 yg diperlukan utk memasang gundam. alat2 org noob cm aku. td kat kedai gundam, ada jual kertas pasir. Rege RM15. mak aih, kat kedai hardware rase rm2 je, tp bila spesific utk gundam, jd mahal je...


dr siang bawak ke malam, still x siap2 gundam aku. ni kaki yg gedabak beso nih, kaki MG Sinanju arai. mmg x sepadan nk compare. tp xpe, level len2.


berbekalkan tekad, azam dan usaha utk berjaya, so dpt gk la aku setelkan gundam aku. time nih x marker lg, lepas marker, laaagi cun.



model yg sama dgn scale 1/1 yg dulu ada kat Odaiba. rasenye skrg xde lg dh.

so skrg aku dh ada 2 gundam, SD(super deformed) Force Impulse Gundam dan HG(High Grade) RX-78-2. yg ketiga maybe SD Unicorn. penat tunggu kedai yik foong tu call, x call2 gk.
td jumpa kat times square belambak lak, rm37 je. adeyh, dilema td nak amek ke x.

so kalo sesapa berminat ngan SD Unicorn(seyes cool), bleh la g carik kat times square, kedai tingkat 7. huhu...


model name: Gundam RX-78-2
Gundam Series: Mobile Suit Gundam ( x pnah tgk)
harga model: RM44.00
kepuasan: priceless....^^;

0 comments: