11 Oktober 2009

A Week In Tronoh 9 (Sci-Tech Fair + Malam Gema Raye Edition)

setelah 2 minggu blog nih suram tanpa post + layout yg ntahpape(ada member ckp), so kembali la aku menekan2 keyboard dan meng'upload'2 gambo....huhu.... satu rutin lama....

sebabkan time constraint, aku compress kan post nih ngan 2 event yg aku join pada minggu nih...
SciTech Fair di UTM Skudai dan Malam Gema Raya (MGR 09')

selamat menonton....^^;


lepas raye, balik UTP di kegelapan malam.... lepak smpai esok pg sbb bas dijangka bertolak kul 8, huhu... takut xleh bangun lak..

esok nye, nek la bas UTP(yg paling x lawa). bergerak la kami ke Skudai dlm kul 8-9pg cmtuh. excited gk la...lama x nek bas jauh2 nih... aku lak plan nk tdo(sbb mlm td x tdo)...

dpt tdo 2 jam je...pastu bas stop kat hentian sg.buloh. bkan hentian jejantas ye, hentian jejantas lg 5 minit. aku pon x paham apsal bas berenti sini....

pastu aku tdo lg....bukak2 mata, dh smpai hentian paguh arah selatan. time nih kul 2-3 ptg kot...

pastu bas pon berenti utk mengisi minyak di stesen petronas terpilih....baru aku tau minyak diesel petronas bernama Dynamic...

pastu aku tdo lg....then smpai la kat UTM Skudai.... kat depan post guard nih ada Zaki J dan Ajack menanti dgn beg2 mereka yg beso....

then masuk la ktorg ke dlm UTM nih...kagum teramat dgn keluasan nye yg amat2 beso compare ngan UTP yg sekangkang kera je...huhu...

there she goes....

antara bdak2 batch aku yg g trip nih...huhu....

design bangunan kat sini sume mcm muzium Terengganu....aku rase ar....

padangnye yang luas....siap ada line2 lagi....

hmm....signboard dia pon lawa gk.... siap ada tulis susur keluar ke Johor lg....dh mcm satu bandar dh UTM nih aku rase....ada satu signboard tuh tulis JOHOR BHARU kaler hijau...mcm nk kuar highway dh...huhu...

hmm.....

kolej 9. tmpt bdak2 pompuan UTP duduk....ada 5-6 orang pompuan yg folow trip 1 bas nih. yg len sume laki....

hmm.....

ni tmpt rutin bas UTP buat U-turn lepas drop / before amek bdak pompuan....ada Rumah Felo kat sini....huhu....

Stable lumba kuda....huhu....

ada sekolah agama lg kat sini...

ada tempat utk wall climbing....rase jeles je bila ktorg pusing2 kat sini...huhu...tp kalo kat UTP ada pon, rase aku x panjat pon...kolam renang UTP pon aku x g lg...huhu....

bilik aku ngan domen kat UTM nih...ktorg duk kat Kolej 14 X2-807....memang jauh gler dr main campus...

pemandangan yg indah dari bilik aku....

bekalan mercun dan bunga api yg diseludup oleh saudara J. rase2 dh habih dh time MGR aritu...x tao ar yg beso tu sdia still simpan ke....

pemandangan di waktu malam.... pastu mlm ni ktorg g jalan2 ke sekitar JB (makan Steambot kat Dataran Johor) dan pusing2 Danga Bay. tp gambo ada kt Domen...huhu...

bro yg sudi menjadi tour guide ktorg di pagi hari 1st Sci-Tech Fair...

UTM Kolej 14 & 15. hmm....

Majlis Perasmian Sci-Tech...kecik je rupenye exhibition dia. aku expect lg beso dr ni....tp sponsorship yg diorg dpt agak banyak ar....

1st talk dr sape ntah... Speakers dr Indon....

dia citer psl CBM( coalbed methane)....hmm....

habis talk, pastu g la makan eskrem. cafe kat UTM ni murah gk makanan dia. siap ada harga siling lg... makanan meriah2 cmne pon kena RM2++ je....kalo la UTP cmnih...kan best...

gerai yg jual makanan kat tgh2 UTM nih.. aku beli aiskrim kon-RM1.50, dia x kedekut eskrem pon, bese kalo singgit lebeyh, dia bg 1 scoop je, yg ni 2 scoop dia bg...hoho...memang berbaloi2..

dekat je ngan library diorg. dpt la masuk sekali....tu pon time xde org jage kat pintu masuk dia...agak beso, tp buku2 dia ikut section2 dan jauh2 antara section2 tuh.... pening gk ar...

mcm muzium kan? kan2?

next talk adalah talk psl PTP(Port of Tanjung Pelepas)...talk yg aku rase paling best antara sume2 talk yg ada....

ni liner kot. dia akan dipacak kat dlm tanah(cm piling). pastu air naik ke atas...

ni lak talk yg paling lama rase(mmg lama pon)..smpai kul 5 lebeyh x berenti lg....MC lak segan2 nk suh speaker berenti...walaopun dia turut sama bosan....huhu...

mlm nye g Plaza Angsana...mula2 plan nk g CS(Centre Square?). tp sbb rase cm xde parking utk bas, ktorg pon g la sini....

masuk2, kedai sume dh nk tutup...ape da....makan2 jap, pastu dh xde pape dh...beli brg sket, pastu kuar amek2 gambo...huhu...

pemandangan di waktu pg, hari terakhir di Skudai...

talk terakhir pada hari terakhir. di sampaikan oleh Dr Mariyamni. dia ni lecturer UTM, tp penah ngajar kt UTP kejap. sempat la ajar aku Intro to PE....

Closing Ceremony......yg omputih duk kt tgh tuh org kuat HESS...syarikat yg sponsor sebanyak RM20000....pergh...tu baru satu company...blom company len lg....bagus btol department sponsor dia....

peta UTM yg besao....seyes beso....rase cm bles sesat2 kat dlm nih....

Blok X2 Kolej 14....dgr citer tingkat 4 keatas xde student duduk... seram gk la...tp naseb bek xde pape berlaku....huhu...--;

gerak balik ke UTP dan sampai kul 2-3 pg jumaat....


sabtu mlm nye...preparation utk MGR09'....

preparation utk buat banner.....huhu....aku turun agak lambat, ramai gk yg dh datang dan pergi....

syazwan, si pembuat ketupat....

half time, men UNO lak.....byk masa aku kebelakangan ni habih main UNO....hoho...nasib bek menang...haha....

Ketupat in the making.....

domen merenung kekalahan....hehe....

akhirnye...


keesokan harinye.....

rumah yg bakal meriah dgn kehadiran bdak2 PeJan07...

hacks dan halim, antara mereka2 yg dtg awal ke homestay nih....aku dtg ptg, sbb ada meeting DAC09...huhu....kalo x aku musti dtg awal nye...hehe...

tukang masak lodeh kita pada hari itu, saudara Zaki....tokan mercun juga...hoho...

juga tukang anyam ketupat...baru aku ingat nk belajar anyam(dulu sepupu aku ajar, dh lupe)..tp sebab aku dtg lewat petang, x sempat nk belajar...xpe2...raye aji ada lg....

anyam3......

anyam2 dan terus menganyam.....

gambo raye 1.....

gambo raye 2...

gambo raye 3.....

makanan yg disediakan mlm tuh. dari kiri : air sirap(tersorok), ketupat palas, nasi impit, lemang, sate, kuah kacang, rendang ayam dan masak lodeh(covered ngan surat khabar)...

makan time.....

kad raye yg tersusun...siap-sedia utk di geledah oleh ahlil2 Pejan....

the Unguers....ye2...baju aku kaler len sket, but still ungu kan? huhu....

persembahan dari PalingTinggiLampai dgn projek X mereka....lirik bleh dapat di sini.

cubaan aku yg x jadi nk buat Pejan... sket lg....kesian kat Kulah yg duk snap gamba nih....berbatang2 bunga api habih....huhu...sori ye Kulah....


p/s: disebabkan byk sgt gambo, aku malas nk buat caption...nanti bila2 aku rajin aku buat....huhu....^^;

p/s/s: nanti aku tukar layout... rase cm kecik lak layout nih... pastu ada banner iklan lak tuh...adoiyai...

2 comments:

Unknown berkata...

bnyk gmbar..nnti ak g ambik ngan ko ek.. :)

Unknown berkata...

bleh2...
nk upload sume x mampu lak...
huhu...