17 Oktober 2009

A Week In Tronoh 11 + Weekend at Home

minggu ke-11 aku berada di tronoh(hampir mendekati final exam dh)
dh la study week xde ..
tp hidup mesti terus kan...
kan3x?...huhu...

lecture ItOG pada ptg rabu(patut xde kelas time tuh)....aku dtg dr bilik pon sbb ipen roger ada nk bgtau psl energy game. tp smpai habih kelas xde pon..dh membazir masa ptg aku..

kuar2 kelas ItOG, ada tray makanan byk kat luar LH. hmm....menarik2... makanan tuh utk mereka yg join Talk Study Smart dari Osman Affan. nk makan punye psl, join la kejap...hoho...tp rupe2nye best lak benda nih..rase menyesal lak masuk lambat...

habih talk Osman Affan tuh, makan la makanan yg disediakan, pastu tgk kt LH1 ada presentation drama lak..huhu...makan sambil tonton drama...best2..walaupon x paham drama dia psl apa...layan je...

study Political Science di rumah(kejap je bertahan,dugaan byk sgt)...hoho...ni adalah buku teks pertama di beli pada sem nih... huhu...

sabtu nye, ada kenduri kat Kem PGA(umah lama aku), jiran aku dulu yg besar sket dr aku dh kawen. huhu...

masuk2 kem nih, terimbau lak pengalaman selama 18 tahun duk dlm nih( dr aku lahir smpai masuk UTP)....ni blok g5, blkg dia ada blok umah aku...

ni lak worksyop yg membaiki bas dan kereta perisai...dulu main badminton bersama rakan2 dlm nih....

ni lak menara telekomunikasi...time awal2 dia buat tiang je, pastu tmbh daun2 nmpk smart lak...cm camoufladge lak...huhu...

ni masjid Al-Amin, masjid rasmi Kem PGA...

dulu time aku form 3, aku tolong2 kat dapur masjid nih time bulan pose... habih pose dpt la rm70. time tuh rase byk je duit tuh...huhu...time nih gk aku belajar bwk moto secara rutin(utk ke masjid tiap hari)...

ni lak pejabat HQ Briged Tengah PGA. ayah aku dulu(skrg dh pencen) keje kat tingkat 3. time aku kecik2 dulu bese gk masuk pejabat tuh...

depan pejabat HQ td, dkat dh ngan pintu masuk kem nih, pastu ada pencawang TNB. kalo aku nk g sekolah agama(ptg) time lepas semayang jumaat, kat sini la bdak2 duk tunggu pak cik trak. (dulu g sekolah nek trak polis, cool wo...)

ni lak tangga yg menghubungkan kem PGA ngan dunia luar(tmn berhampiran)... dulu kalo jln kaki nk g sekolah, ni lah jalan utama nye...

pastu mlm nye lak, tolong member abg aku angkat barang kat Astana Ria seksyen 7. dekat je ngan umah aku. nasib bek barang sket je, kejap je dh setel...

larut mlm nye lak, g pekan kajang, ada cm jual2 kat tepi sate Hj Samuri dan medan sate berhampiran. abg aku carik beg. aku lak x carik pape, duet pon xde. so tgk2 je la... balik2 abg aku x jumpa ape yg dicarik, dan aku pulang ngan tshirt selai...huhu....

p/s: minggu nih ada 1 presentation(mungkin2) dan 1 test(mlm nih, nk study rase tepu lak otak nih, tu yg update blog nih, huhu...)

0 comments: