09 Oktober 2010

Rangkuman Separuh Masa Pertama

Selamat menyambut Bulan Zulkaedah. flight pertama utk Jemaah haji pon dh berlepas semlm. utk dak2 yg tengah intern, next week dah week 19, lebih dr separuh season intern dh habih. aku yg intern kat sebuah kompeni kurang ternama(kalo google, hasilnye mengecewakan) kat klcc neh, terasa gk penat lelahnye bila masuk suasana kerja. pegi pagi balik petang. setiap hari x 5 utk seminggu x 32 minggu. fuuuhhh. penat!

so ni rangkuman sepanjang aku intern. department yg aku masuk fully duk depan pc (rase dak ICT pon xde bermesra ngan komputer selama neh). so gamba2 yg diambik pon xde la jauh mana dr opis.

1st day intern. creditss to tmot sbb tumpangkan aku ke opis seawal pg. sangat2 awal.


view yg agak mengagumkan bila 1st time tgk. gamba2 diambil menggunakan Sony Ericsson K810.

bila intern kat malaysia yg beriklim tropika neh, mmg bleh expect hujan sepanjang tahun dgn purata 77mm/sehari. bila hujan beserta ngan petir kilat sume kuar lg best, bukak bidai beso2, tunggu kilat sambar bangunan2 lain macam bangunan PNB. best2...


dan bila hujan gk, sume keje terhenti, melihat pergerakan awan dr jalan ampang ke airport sg besi.


bila intern kat tmpt2 aircond nih, badan cepat kering. haus je sepanjang masa. tekan2 keyboard 2 minit, minum air 3 minit, tgk luar 5 minit, surf tenet 10 minit, spam kat pejan 30 minit. tup2 lunch hour. haha~~


masa minggu2 awal intern, aku x bape sihat sgt. selsema batuk2 sket. bila nek tempat2 tinggi neh, maybe keseimbangan badan tak seimbang, jd pening2 lak. telinga pon jd dengar x dengar je.


so ni lah layout bilik(opis) aku. tmpt aku yg belah kiri tuh, yg loser giler ada 1 monitor je. mamat seblah aku pakai smpai 3. tp mmg dia 8 pg-5 ptg duk buat keje je. mmg patut la dapat 3 monitor tuh. bilik aku ni besenye gelap, time hujan je bukak lampu, silau kate staff2 di sini.


pada beberapa purnama lepas, dpt gk aku keluar dr opis yg sejuk lg gelap tuh. tibe2 dpt offer dr safety committee utk join safe aid ngan CPR training. tu pon kat hotel berhampiran. ok la tuh. dpt gk jalan2 sket. tgk benda2 baru.


aku g keje tiap2 pagi dengan ehsan jiran aku yg keje kat tower 1(aku kat tower 2,sebelah maxis). so tiap2 pg dan petang folow dia. ada satu masa dan ketika, di bulan puasa penuh mulia, aku terpaksa berbuka puasa kat medan selera Public Bank. gelap2 wo, berbekalkan biskut dan air cincau dr NZ mart seblah Public Bank tuh. last2 lepak depan KLCC smpai 10 lebih. nasib la esok nye sabtu.


kadang2, kalo aku lambat atau jiran aku cuti ke, aku tumpang abg aku kat Bangsar. sebelum ni tunggu kat Abdullah Hukum, tp tgk stesen ni suram je, kosong, xde orang, so cuak la plak. Bangsar tu meriah sket. time bulan pose siap ada bazar lg. ada jual kuih akok. hoho~~


pastu kalo abg aku xde gk. pengangkutan awam la menjadi pilihan. tp bkan bas U40. aku dh banned dh bas nih. lama giler nk smpai umah. dekat 2 jam. ye ar, tiap2 bus stop dia berhenti. dengan jam lg. x sanggup wo. pilihan aku skrg ni 2 je, nek PUTRA smpai KL Sentral, pastu amek KTM Komuter yg penuh sesak sampai Kajang, atau nek Perkhidmatan Bas Sri Indah kat sebelah Sinarkota (yg ada Mydin tuh). RM3 untuk perjalanan selama sejam ke Pekan Kajang.


satu benda yg best bila kita travel ngan kenderaan peribadi (bkan awam) tiap2 hari, kita bleh tgk kenderaan org2 hartawan cm ferrari atas neh. bkan 1 tp 2. ni mesti gerak nk g showroom kot, pasal xde plate lg. tp benda yg paling cool skali Volkswagen Scirocco kaler striking(dh lupe kaler ape, haha). dgn harga RM190,000++ tanpa insurans, nmpk mcm achievable la. hahaha~~ Volkswagen.Das Auto.


dan kadang2 aku balik malam, bkan sebab keje, x mungkin ar nk duk lama2 kat opis neh. sebab nye ada training badminton free dengan shuttle sume disediakan. mana nk dapat benda2 free neh kat tgh2 ibukota metropolitan. tp kadang2, kul 7 lebeyh naik opis, ada je org yg still stay-back kat opis, esok pagi2 masuk keje lg. cmne la diorg ni bleh hidup ek. x nak tgk drama tv kat Astro PRIMA ke? x pon layan ar Sukan Komanwel Delhi 2010 ke. pelik2...

byk lg benda nk tulis neh. tp sape lak nk men game2 yg tgh mencurah2 kat PC aku skrg neh. Haha~~

Intern aku skrg bleh dikatakan memuaskan la. awal2 mmg xde point duk opis tuh. tp sejak dua menjak ni, bila dh biasa ngan environment pejabat tuh, dapat rase la kita nih part of the company. bila dh rase cmtuh, rase la bestnye kerje. harap2 separuh masa kedua(dh start pon) akan jadi lebih menarik. hoho~~

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

pergh. dah mcm dslr gambarnye.. huhu

Unknown berkata...

hoho...
tu hasil noob nye editing kat photoshop tuh.
tibe2 ada masa lebih lak nk edit gambo.

aizuddin berkata...

nie wat blog tyme keje la ne~

Unknown berkata...

haha...
mana ade din.
aku post kat umah kot.
bz kat opis.
kadang2 x turun lunch pon.

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.