02 Mei 2010

An April In Tronoh

setelah lama x post dlm blog nih, skrg la baru ada masa nk menaip banyak2 dlm nih.
time exam week ni la ada masa free, walhal lecture note (FE to be exact) banyak lg x print.

tp xpe,

post kalini pasal aktiviti bulan april, bulan paling bz aku sem nih. plan nk post tiap2 minggu, jadi rutin bulanan lak. hoho~~

dimulakan ngan suasana petang yg hening di utp.


bulan april aku menjadi bertambah bz disebabkan ETP(engineering team project). walaupon projek ktorg best( tp still x dpt masuk edx, haha) byk masa perlu diperuntukkan utk ETP nih.

tp, walau bz cmne skalipon, still bleh ngarut2 g lumut. hoho~~

bulan nih gk, dpt menonton teater bangsawan, Tuah Hang Jebat dr TTS. , time part lagu tuh, awal2 best, makin lama, pilihan lagu dia makin x best. hoho... tp teater+mime2 sume syok. x rugi rm5 aku. haha~~


overall, persembahan yg menghiburkan. teater + mime yg best. ni part bila sume org depan/blkf tabir nek pentas, then bleh naik atas pentas amek gambo ngan pelakon2 sume, sori ek nik, nk gk amek gambo ngan karma wijaya, tp ada hal la pulok. next time maybe.


pastu, hari rabunye plak, ada presentation ETP. segala hasil usaha yg tak berbelah bagi aku dan team members LJ7 selama (jap, bape ek...) beberapa bulan nih, inilah penentunye.

projek ETP aku, LJ7.

ron dgn laptop pinknye yg baru. min ngan jaket oren nye. ouh, sape kat kanan tuh?


pics taken by irsyad leader team ETP aku. sbb tu aku malas amek gambo, nnti gambo aku xde. haha...

(pics ETP dicilok dr blog cikmin. thanks n mane duit claim aku? haha~~)

akhirnye, habih gk presentation ETP. preparation aku yg ala kadar, berbaloi gk ar sbb presentation hanye la beberapa minit je, dgn tanpa demo projek bagai.

bulan april juge mencipta sejarah bg aku, buat pertama kalinye turun kolam utp sejak masuk awal januari 2007 dulu. still xleh berenang lg sehingga tarikh post ini ditulis. hoho~~

RMS yg memeningkan, paper final khamis nih (27 may)...


sesibuk mana pon, sempat gk aku meluangkan masa balik ke rumah, sbb konon2nye pasni intern kat kerteh, x dpt la selalu jgk femly.

tp bila balik umah, x lekat lak kat umah, ada je plan kuar jalan. ni gambo kat times square, ada promo gatsby with blogger apekebenda ntah. usha2 gk kot2 ada takuya kimura ke kat situ. xde la plak. so aku teruskan perjalanan ke menara Amoda, mengambil RAMku yg ada lifetime waranti. nais2. dl, 2-3 minggu je dh dapat ganti RAM.


1st time turun stesen Kelana Jaya. menanti Wolkswagen Beetle di tepi jalan, last2 Kia Carnival yg mai. xpe2, janji dpt balik ke tronoh ngan selamat. plus dpt lunch free...

bershopping di Tesco. bila shopping bersama org2 bujang, shopping bermakna menolak troli row demi row. dgn cara ini, baru la kita tahu barang ape yg nk dibeli. tu yg kuar2 tesco, sume kedai tutup. haha~~

bulan april ni gk 1st time g euphonious. apekebende euphonious nih? dia mcm battle of the band ar. menghiburkan gk la. ngan the sixth sense sbg artis undangan, rase kalo panggil flop poppy lg best kot. (event ni lama sgt dh, aku dh lupe nama band kat atas nih, ada stripes2 sket nama dia, ada cello, sedap gk)

weekend tu plak, ada v3 carnival. ada pertandiingan masak, panjat pokok, PES(rujuk gambar di atas) dan dart.

sabtu malam, tarikh x ingat ada MAP appreciation night, bleh rujuk kat post nih utk memori2 MAP aku dulukala. antara event terbest aku pnah join( antara 2-3 event yg aku join). mlm tuh, ingat jd MC bahasa melayu, so rilek2 sudeyh, skali kena ckp engrish la plak. adoi... ni yg lemah nih. nasib la ada partner yg reti ckp english je. mmg mic sentiasa bersama dia ar. hoho~~



ptg ahad. angin sepoi2 bahasa bertiup. dtg la plak idea nk g tasek, usha outdoor carnival dan karnival sukan rakyat. apekah itu? tup2 menang no 2 pertandingan galah panjang. pergh... power gk ktorg. walhal x pnah pon berlatih hatta sekali pon. dasyat2... ( gamba diatas: bukti kejayaan menggondol tempat ke-2 galah panjang)

hamper yg dimenangi(tolak air pepsi botol kecik, dah disebat lebih awal). nilai hamper>nilai bayaran masuk galah panjang>MARR. so we choose alternative A.

niat sebenar dtg OC ptg ahad tuh, utk men carom. lama dh aku x men carom. dulu kat umah ada je papan dia, agak power gk ar. tp lepas pindah, papan ntah kemana, buah2 dia mane ntah, tinggal bedak je. hoho~~ terus aku lupe skill2 carom aku dulu.

bulan april juge merupakan hari kelahiran saudara farid hacks. bape aribulan aku x bape nk sure sbb aku mmg payah nk hafal besday2 org nih. tao besday sendiri je, tu pon lepas usha notification kat fesbuk. utk meraikan hari kelahiran hacks ke-20, ktorg g la ke Zolaris, pilihan steambot terdekat anda, walaupon rege dia dh nek dr rm8 ke rm9. huhu... syabu2 jejom.

di dalam kelas tutorial RMS, subjek yg bg aku legend gler. test fail, lecture plan x wujud, kalo wujud pon lecturer x folow, note x nk bg, kalo bg berterabur lak. adeyh... (keterangan gambo: saudara Akmal Aulia, tutor yg legend membuat perkiraan Leverett J function)

di penghujung bulan april, beramai2 la dak2 PE(dlm 30 lebeyh) bersepakat utk menonton IronMan 2 di KintaCity Ipoh. menu dinner malam itu, MegaMac yg indah iklan dr rupe.

x sebest seperti yg diharapkan. banyak action, byk gk script yg catchy2 lg lawak tp jalan citer stret forward, dh mcm bleh predict.

menanti hingga ke akhir credit utk menonton video pendek yg berbunyi: "Sir, we found it".

p/s: final exam tinggal lg 2 paper. counting days~~

p/s v2: this is my 100th post. hoho~~

4 comments:

dato' h berkata...

wow...
g kelana jaya...
dkat ngan umah ak...

Unknown berkata...

la...
yeke...
awat x bgtau.
bleh aku singgah.
hoho~~

كتكوت berkata...

xleh brenang??? hehehehe.. igtkn ak je y loser..hehehe

كتكوت berkata...

ok, slh tmpat..kih3... xprasan ni utk post kt bwh..hehehe