14 September 2009

A Week In Tronoh 7

dh masuk minggu ke-7 kat UTP(+1 minggu cuti H1N1).
kejap je rase...
minggu ni aku ada 2 test dan 1 presentation..
alhamdulillah, sume bereh..presentation ngan test CM la rase cm x bape puas..
tp xpe, hidup mesti terus....


menjaga booth DAC kat USM(a.k.a Student Centre) utk DAC....

booth ni lak kat seblah kafe USM, nmpk la bdak2 cina makan aiskrim. pergh, nmpk sedap lak. walhal kalo x pose, x teringin plak nk makan aiskrim...hoho... dugaan2x...

memandangkan ada test utk minggu nih, kena ar study. dan aritu gk first time gune highlighter utk sem ni...huhu.... dh lama x study hafal2...karat gk otak nih lama2x..huhu

time ni dekat2 kul 630 ptg cmtuh. tp Si Puteh ni dh habih energy dh. x mampu nk bukak mate pon... ni mesti x sahur nih...

dan minggu ni gk first time kena lock dari masuk kelas. lewat satu minit je dari masa dia kunci pintu.... so lepas buat bising2 kat luar kelas, ktorg pon balik la bilik. rase cm xde harapan lecturer nk bg masuk je.

bdak2 tgh kutuk lecturer. hoho...mcm2 point kuar. point yg xde kaitan pon jd gk...hoho...

SiPuteh kaget bila aku dtg. ni mesti dia sahur nih..huhu..

start 1 sept aritu, rege minyak dh naik. yeay...Ron95 jd rm1.8. same cm rege ron97 dulu. so user kena bayar rege lama utk dpt minyak yg lg x berkualiti dari minyak dulu. dgr citer, ada certain2 model keta yg xleh accept atau x compatible ngan Ron95. adakah kereta anda sesuai? cek kat sini.

kerusi tu mmg dh jd base utk Si Puteh. tdo je kat situ..

sabtu mlm tu plak, g Ipoh utk bukak pose bersama dak2 MAP09. saudara Muiz memilih utk berbuka pose di restoran Laksamana Cheng Ho

makanan dia lak byk masakan melayu. dan aku menggunakan strategi utk x makan nasik. 1st phase amek lauk sepinggan. pastu makan ngan kueyteow. pastu 2nd phase lak amek pao dan cendol. dan diakhiri ngan mee goreng dan sirap. rase cm x cukop RM20 je aku makan..hoho...

"desert istimewa kat sini". bila korang makan sesuatu benda tuh, pastu expect benda tu best, tp bila makan, x best rupenye. aku expect benda ni manis, tp bila makan rase masin. rupenye ni telur kicap. x tao ar nama dia ape.

antara yg memeriahkan majlis pada mlm tuh...thanks sume!! lepas raye ape lak plan?

kaler kucing ni cm lemboo kan? kan3x?

ahad pg-mlm, ada majlis kacau dodol dan bubur lambuk anjuran V4 dan International Student Unit UTP( yeke? aku sebat je nih)...

ada la 3-4 org otai2 dodol dr Kg Tronoh yg dtg membantu.. yg kacao nih bdak2 utp, tu nmpk x pro tuh...huhu...

dh mcm meteor jatuh ke bumi je...diorg masak dodol pkai dapor dlm tanah. still ada bara lg tuh. aku yg nk snap gambo ni pon still terasa bahang nye...

membuka booth sempena event dodol td...patut kena bukak dr pg. tp aku bukak mata pon dh tghari. lg pon x ramai org kat sini melainkan time dh nk buka...kira masa aku bukak booth ni amat2lah strategik...hehe...

stiker UTP makin lama makin burok lak aku rase. time foundation aku rase cantik. time 1st year lak aku rase kurang cantik, tp sbb dia ada cm bulatan tuh, rase ok la. sem ni lak. aku rase burok. cm designer ni design stiker on the spot. pastu terus print...

sahabatku sarjen, tetiba dtg bilik aku. katenye ada presentation esok. huhu...aku yg dh lepas azab PCS tuh( utk sementara) tolong la jd audience, sambil komen2 sket.
(sarjen: aku cover muka ko sket,kalo ko x suke,nanti aku paste gambo SiPuteh kat muka ko ek)

weekend ni berjaya gk aku habihkan Gundam 00 sesaon 2. hoho, walaopon plan asal nk habihkan satu hari je, tp x kesampaian. huhu...overall citer yg best walaopon ada la sket sakit hati kat certain scene. berbaloi utk ditonton, ada iras sket2 ngan citer Code Geass.

p/s: minggu depan raye. minggu ni minggu last pose. kejap la plak rasenye. papepon, Selamat Berpose!! (wish raye pada next post ye...huhu)

3 comments:

1R1N berkata...

isyad.selamat hari raye.nak wish awal2.haha

Unknown berkata...

haha...
selamat hari raye gk,
kalo buat open house jgn lupe ajak aku ek..
huhu....

1R1N berkata...

anda di tagged !